הרחקת יונים לצמיתות

 

להקת ציפורים שמתעופפת לה על רקע השמיים הכחולים היא מראה משובב נפש. אבל אם יונים מחליטות לקנן סמוך לביתנו המצב הופך לא נעים ואף מאוד מטריד. היונים עלולות להפיץ ריח רע, הן עשויות להיות מקור לפרעושים או פשפשים והן מביאות טינופת מלכלכת. לשלשת של היונים מלכלכת את הכביסה, את המרפסות ואת הגגות. ההפרשות של היונים עלולות גם להכתים את המכוניות החונות ליד הבית ואת החלונות. על כן, אין פלא על שרוצים לשים סוף לבעיה. אנו לא מדברים על חיסול היונים, כמובן אלא על פעולה אחרת – הרחקה. יש כמה וכמה שיטות טובות להרחקת יונים ובעל מקצוע שמתמצא בכך יוכל להתאים גם לביתכם ולסביבתכם את הפתרונות המתאימים.

יונים? דוקרנים!

דרך ראשונה ומקובלת מאוד להרחקת היונים מסביבות הבית היא התקנה של דוקרנים. יש לשים לב כי מצויים כל מיני סוגי דוקרנים הנבדלים אלה מאלה בגודל, בצורה ובחומר הגלם שממנו הם עשויים. הרעיון שנמצא מאחורי הדוקרנים הוא כזה – מכיוון שהיונים מחפשות מקום שנוח להן לעמוד עליו, למשל על אדן החלון או בקצה הגג, מונעים מהן את האפשרות לעמוד במקומות הללו. יש בנמצא דוקרנים העשויים מפלסטיק ויש גם דגמים העשויים מנירוסטה. מרבית מרחיקי היונים סבורים כי דגמי הנירוסטה טובים יותר, עמידים יותר לאורך זמן וגם יותר אסתטיים. יש לציין כי הם מעט יותר יקרים.

רשתות להרחקת יונים

אם הדוקרנים נועדו למנוע מהיונים לעמוד במקוממות כגון סף החלון, מזגנים וכיוצא באלה, הרי הם עדיין לא תמיד מספקים. במידה שהיונים פולשות לסביבת המגורים דרך חלונות, חרכים, פתחים, מסתורי כביסה וכיוצא באלה, יש צורך בפתרון שיחסום את דרכן. התקנה של רשתות להרחקת יונים מונעת מהיונים להיכנס למקומות האהובים עליהן. יש בנמצא רשתות דקות או רשתות עבות, רשתות שקופות או רשתות לבנות.

פתרונות נוספים למקרים מיוחדים

יש עוד שיטות להרחקת יונים, והשיטות הללו נחשבות לפחות נפוצות. משתמשים בהן כאשר הפתרונות המקובלים לא אפשריים להתקנה או שיש מניעה אחרת. אפשרות אחת היא התקנה של מתקן קפיצי בצורת סליל. כאשר היונה מגיע למקום, הקפיץ משתחרר והיונה מתעופפת משם מייד. דרך אחרת היא שימוש בתדרי קול המטרידים את היונים ולכן הן מתרחקות מהאזור. הרעש הוא בלתי נשמע לבני אדם.

כאשר מזמינים מתקין מקצועי, מקבלים הרחקת יונים באופן אידיאלי – התקנה נכונה של אמצעי ההרחקה, שימוש באמצעים איכותיים וגם – פתרון כולל במחירים הוגנים לפרטיים ולוועדי בתים משותפים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *