חומרי ניקוי שעושים את ההבדל

חומרי ניקוי שעושים את השוני

אין כמו התחושה של בית או משרד נקי. ניקיון מייצר אווירה נעימה וסביבה היגיינית ובריאה יותר.
האתגר הוא לנקות היטב מבלי שהפעולה תגזול זמן רב ותבוצע כמובן על הצד הטוב ביותר. על מנת להשיג מראה נקי, חשוב להשתמש בתכשירי ניקוי המותאמים לתשתית ויעילים בפעולתם.
לא כל חומרי הניקוי עוצמתיים ואפקטיביים כמו אחרים ויש הבדל משמעותי בין חומרי ניקוי ביתיים לצריכה פרטית, מהסוג שרוכשים בסופרמרקטים או בחנויות הפארםובין חומרי ניקוי מקצועיים המתאימים לניקוי של כתמים עיקשים או לשימוש של חברות ניקיון. אלה יודעות לעשות בהם שימוש נכון תוך שמירה על כללי הבטיחות הנדרשים.

במה שונים חומרי ניקוי מקצועיים ממוצרי ניקוי סטנדרטיים? מתי הם יתאימו וכיצד ניתן להשתמש בהם בדרך הטובה ביותר?

נתחיל מהרכב החומרים. חומרי ניקוי מקצועיים נבדלים מחומרי ניקוי רגילים בעיקר בפורמולה עצמה. ברוב התכשירים המקצועיים יש חומרים חזקים יותר שמסוגלים לנקות טוב יותר ועמוק יותר משטחים שונים. תכשירים אלה מכילים חומצות וחומרים כימיים שפועלים בדרך מהירה יותר ממוצרים שמיועדים לצרכן הסופי.

ברוב המקרים, מוצרים אלה מתאימים במצבי קיצון, למשל, לניקוי לאחר שיפוץ, כאשר מצטבר לכלוך קשה שלא ניתן להסיר באמצעות חומרים ביתיים.לדוגמא – ניקוי של שאריות רבה מסיר עובש, טחב וחיידקים, מסיר חלודה וקורוזיה בבית ישנים מאוד ועוד. יש לכלוך שאף מוצר ביתי לא יוכל להסיר בקלות ובמהירות כמו מוצרים שניתנים לרכישה במגזר המקצועי.

הבדל מהותי נוסף הוא בדרך בה משתמשים בחומרים אלה. לרוב יהיו הוראות שימוש מדויקות מאוד כשחלק מהחומרים דורשים גם הכנה מקדימה ליצירת החומר, כמו דילול וכדומה, בעוד שהחומרים לשימוש ביתי הם כמעט תמיד מוכנים כבר לשימוש. בנוסף, היישום מחייב דיוק – המתנה לייבוש החומר, אוורור החלל, שטיפה של התשתית לאחר משיחת החומר וכדומה ואי דיוק עשוי לפגוע בתוצאות.
אומנם יש תכשירי ניקוי מקצועיים שניתנים למכירה גם לקהל הפרטי, אבל לרוב רצוי להשאיר את מלאכת הניקוי בהם לחברת ניקיון מקצועית בעלת הכלים והמיומנות הנדרשת לשימוש אופטימאלי בחומרים. למשל, אמצעי עזר תומכים כמו תרסיסים, רולרים, מכונות ווקס וייבוש ועוד מכשור תעשייתי למקסום הביצועים של חומרי הניקוי.

זהירות משימוש לא מקצועי בתכשיר מקצועי

חשוב להתייחס לרכיבי החומרים, כיוון שיש חומרים שעשויים לסכן את הבריות במידה ולא נוקטים באמצעי הזהירות המבוקשים. לדוגמא, בתכשירי ניקוי המכילים כלור יש סכנה של מגע עם החומר בעיניים ולכן, חובה לעבוד עם התכשירים כאשר משתמשים בכפפות ומשקפי מגן.
נקודה נוספת בשימוש בתכשירים מקצועיים מתייחסת להתאמה בין סוג התכשיר למשטח אותו מנקים. לא כל תכשיר מתאים לכל משטח ושימוש של חומרים על תשתיות לא מתאימות עשויים לפגוע בתשתית בצורה בלתי הפיכה. יש לבחון מה מנקים – אלומיניום, זכוכית, עץ ולהחליט איזה חומר יתאים לניקוי התשתית הנבחרת ומה תהיה השיטה הטובה ביותר לבצע יישום אפקטיבי – באמצעות ניגוב או הברשה או טבילה.

כיום קיימים חומרי ניקוי מקצועיים ידידותיים לסביבה, לא רעילים ובטוחים לנשימה, אבל למרות הכל, דרוש ידע טכני להשתמש בהם בניקוי החלל, למשל, לצורך קביעת רמת הדילול בהתאם לסוג ומצב התשתית שעוברת ניקוי, ביצוע בדיקה מקדימה לפני טיפול מלא וכן אחסון המוצר כדי לשמור עליו לאורך זמן גם לאחר פתיחת האריזה. אם אתם רוכשים חומרי ניקוי, חשוב להיוועץ עם בעל מקצוע שמבין בתחום ויוכל להמליץ לכם על חומרי תחזוקה מקצועיים שמתאימים גם לשימוש ביתי ובכל מקרה, להפקיד פרויקטים של ניקוי שמחייב פעולה מקצועית בידיהם של אנשי מקצוע.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *