איך לשמור על היגיינה במשרד באופן שוטף?

אנו שוהים במשרד לא מעט זמן במהלך היום, ומשום כך עלינו להקפיד ולשמור על סביבה נקייה וסטרילית. כיצד לשמור על היגיינה במשרד באופן שוטף? על כך ועוד – במדריך הבא.

 

היגינה במשרד: אלמנט חשוב עליו יש להקפיד באופן שוטף 

כידוע, שעות העבודה של העובדים בישראל נחשבות מזה שנים רבות לגבוהות בעולם, ומשום כך חשוב לקיים שגרת ניקיון והיגיינה באופן שוטף, וזאת בכדי למנוע העברה של חיידקים ואבק אשר עשויים להזיק לבריאות, בייחוד אם במשרד מועסקות נשים בהריון או אלרגנים. שגרת היגיינה חייבת להיות קבועה, ומשום כך מומלץ לרשום באופן ברור נהלים עליהם על העובדים להקפיד ולבצע, וזאת בכדי לשמור על סביבת עבודה נקייה. עם ברזים לניקיון הידיים וכן שימוש בחומרי ניקוי, תוכלו להיות בטוחים כי המשרד שלכם יהיה נקי, אולם לא מדובר רק בפעולה הזו אלא באלמנטים נוספים, עליהם נרחיב כעת:

 

שימוש בתכשירי חיטוי

בשנים האחרונות פותחו תכשירים ייחודים אשר מאפשרים לנקות את הידיים באופן מהיר ויסודי, כמו גם לצורך חיטוי של המשטחים. לכן, חלוקה של תכשירי חיטוי כדוגמת אלקו ג'ל תאפשר לעובדים לשמור על שגרה של סטריליות. בנוסף, מומלץ להציב בחדרי השירותים שלטים אשר ממליצים על שימוש בתכשירי חיטוי, לצורך השלמה של הניקוי באמצעות מים מברזים.

 

התקשרות עם חברת ניקיון

כל משרד חייב ליצור קשר עם חברת ניקיון מקצועית אשר תבצע ניקיון יסודי במשרד בהתאם לכמות העובדים. כך לדוגמא, אם מספר העובדים עומד על פחות מעשרה, חברת הניקיון תגיע אחת לשבוע לצורך ניקוי יסודי של המשרד וחדרי השירותים. עם זאת, במשרדים גדולים במיוחד בהם יש תנועה ערה של עובדים, חשוב לתאם עם חברת הניקיון הגעה בכל יום, וזאת בכדי לנקות את המשרד באופן יסודי ובייחוד את חדרי השירותים אשר מהווים כר פורה לחיידקים. על מנת שתוכלו להיות בטוחים כי אתם בוחרים בחברת ניקיון מקצועית, בדקו היטב כי בחוזה אשר נחתם מפורטים כלל פעולות הניקוי אשר יתבצעו, כולל ניקיון יסודי אחת לשבוע הכולל ניקוי ספות, מדפים ומקומות נחבאים.

 

נהלי ניקיון ברורים לעובדים

על מנת לשמור על שגרת היגיינה קבועה, חשוב ליצור נהלי ניקיון ברורים בעבור העובדים אשר כוללת בין היתר זמנים בהם על העובדים לנקות את משטח העבודה שלהם, כולל השולחנות והמקלדת. לקיחת אחראיות אישית של העובדים תאפשר לשמור על סביבה נקייה, ולכן חשוב מאוד לכתוב נהלים ברורים ולהעביר אותם לעובדים באופן ברור לעובדים. כך לדוגמא, מומלץ לקבוע כי בכל יום חמישי על כל עובד לפנות את האוכל אותו השאיר במהלך השבוע במקרר, וזאת למטרות ניקוי יסודי של המטבח. עובד אשר לא יעשה זאת ייקח בחשבון כי האוכל שלו ייזרק, ולכן הקפדה על משמעת היא חיונית לצורך שמירה על סביבת עבודה נקייה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *