ניקיון דירה אחרי שיפוץ

ניקיון דירה

עם תום תקופת השיפוצים, הבית נותר מלוכלך ומלא באבק, כתמי צבע וטיח. לא תמיד ניקיון עצמאי יספיק בכדי להחזיר את ניקיון הבית לקדמותו ובמקרים רבים, תיאלצו לשכור את שירותיה של חברת ניקיון, שתגיע עם אביזרי ניקוי מקצועיים בכדי לנקות את הדירה ולסלק את שאריות השיפוץ שנותרו.

באילו מקרים מוטב להיעזר בחברת ניקיון? ומה לגבי ניקיון הדירה באופן עצמאי? וכיצד עושים זאת? כל הפרטים בכתבה שלפניכם.

לפני שמתחילים…

עוד לפני שתקופת השיפוצים עתידה להסתיים, מוטב להיערך לקראת הניקיון מראש ולוודא מול הקבלן שבאחריותו לאסוף את פסולת הבניין עם סיום העבודות. לאחר מכן, רצוי להבין מול השיפוצניקים מה מידת הלכלוך שצפויה להישאר בדירה, משום שכך תוכלו לדעת אם ניתן לנקות את הבית באופן עצמאי או שעליכם להיעזר בחברת ניקיון מקצועית. לא משנה אם מדובר בביצוע שיפוץ בירושלים, באר שבע או במקומות אחרים בארץ, מאחר וישנן חברות ניקיון מקצועיות בכל רחבי הארץ. חפשו אחר חברת ניקיון באזור מגוריכם ובקשו ממנה הצעת מחיר, כך תוכלו לערוך השוואת מחירים בין החברות השונות ולבחור בהצעה המשתלמת ביותר עבורכם. ייתכן ותידרשו לערוך לחברת הניקיון סיור בדירה בטרם תחילת עבודות הניקוי, זאת בכדי שיוכלו להעריך את משך הזמן שיימשכו העבודות וידאגו להביא עמם את כל הציוד הנחוץ לניקיון.

חברת ניקיון מקצועית – למה לשים לב?

כשאתם מזמינים חברת ניקיון מקצועית שתגיע לנקות את דירתם משאריות השיפוץ, חשוב לערוך עמם שיחה ראשונית ולסכם את כל האלמנטים, לרבות מחיר השירות, בכתב. כמו כן, וודאו שחומרי הניקיון והציוד עמם משתמשת חברת הניקיון איכותיים ומקצועיים (למשל כדאי לדעת שרצוי להימנע משימוש בחומצת מלח, או להשתמש בחומצה רק כאשר היא מדוללת במים – זאת בכדי לא להזיק לפריטים בבית או להרוס את הכלים הסניטריים שברשותכם). יתר על כן, אל תשכחו לציין את האזורים שבהם אתם מעוניינים שישימו דגש, כמו למשל חדרי האמבטיה, ניקוי חלונות יסודי (כולל הוצאת החלונות והתריסים ממקומם) והסרת כל כתמי הצבע ושאריות הרובה מהקירות. במידה והשיפוץ כלל בניית ארונות מובנים, חשוב לבקש לשאוב את שאריות הנסורת והעץ באופן יסודי. היה ואתם מעוניינים בפוליש לרצפות, עליכם לסגור זאת מול חברת פוליש או לברר מול חברת הניקיון ששכרתם אם הם מעניקים שירותי פוליש בנוסף לניקיון הדירה.

מומלץ להיות בדירה במהלך הניקיון וזאת בכדי לוודא שהעבודה מתבצעת באופן הרצוי לכם תוך שימת דגש על האזורים הרלוונטיים. כמו כן, כדאי לברר מראש שלחברת הניקיון יש ביטוח צד ג', זאת על מנת להגן על הרכוש שלכם במידה ויינזק במהלך העבודות. שימו לב שחברת הניקיון אינה חייבת לפנות את פסולת הבניין שנותרה בדירה מתקופת השיפוץ, שכן דבר זה באחריות הקבלן והשיפוצניקים בלבד.

 ומה לגבי ניקיון עצמאי?

ישנם חללים או אלמנטים שלא תוכלו לנקות בעצמכם, אלא אם יש לכם את הציוד הנחוץ לכך. אך ישנם אזורים שתוכלו לנקות באופן עצמאי ואף לחסוך במחיר שתשלמו בעבור הניקיון.

מוטב לבקש מבני משפחה או חברים שיגיעו לסייע לכם בניקיון הדירה (או לחילופין שכרו את שירותיה של עוזרת בית מקומית), כך תוכלו לסיים לנקות בזמן קצר יותר. בטרם תתחילו את הניקיון, רכשו חומרי ניקוי ייעודיים ואביזרים שיסייעו לכם להסיר את כל הלכלוך שהצטבר בדירה, לאחר מכן חלקו את הניקיון לאזורים, כך שבכל פעם תוכלו להתמקד באזור אחר. כמו כן, בכדי להימנע מחשיפה ממושכת לחומרים כימיים, ניתן לנקות את הבית באמצעות חומרים טבעיים כמו סודה לשתייה, לימון, מלח לימון, קליפות הדרים ועוד.

ניקיון דירה בתום עבודות השיפוץ עלול להימשך מספר שעות עד מספר ימים, תלוי כמובן ברמת הלכלוך והפסולת שהצטברו בחלל הבית. חפשו אחר המלצות לחברות ניקיון באזור מגוריכם, ובחרו את החברה שתסייע לכם לנקות את הבית באופן הטוב ביותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *